اهمیت وفادارسازی مشتریان در کسب و کار

چرایی وفادارسازی مشتری
با توجه به رشد چشمگیر کسب و کارهای کوچک و بزرگ در سالهای اخیر، بدیهی است که موفقیت در توسعه کسب و کار سهم کسانی است که مشتریان بیشتر و وفادارتری داشته باشند.
به همین دلیل نقش حفظ مشتریان قدیمی و وفادارسازی مشتریان در توسعه کسب و کار بسیار حایز اهمیت است.
وفادارسازی مشتری به معنای برقراری یک ارتباط عاطفی بین سازمان و مشتریانش است. به این معنا که مشتری؛ محصول، خدمات و سایت شما را به سایر رقبا ترجیح می دهد. حتی با کاهش یا افزایش قیمت محصولات و خدمات شما، بازهم شما را انتخاب می کند.
در کل وفاداری مشتری به معنای به اشتراک گذاشتن قلب و پول آن مشتری با شما است. در این حالت مشتری نه تنها از شما خرید می کند بلکه شما را با ذوق و اشتیاق به دیگران معرفی هم می کند. که منجر به توسعه کسب و کار شما خواهد شد.
اهمیت باشگاه مشتریان در توسعه کسب و کار
اگر شما از آن دسته مدیران بازاریابی هستید که به استراتژی های حفظ مشتری به عنوان اهرمی برای پیشبرد اهداف فعالیت های بازاریابی و پیشبرد کسب و کارتان باور دارید، به طور حتم با برنامه های وفادارسازی مشتریان Customer Loyalty آشنا هستید.امروزه کسب و کارهای موفق در سراسر دنیا با برنامه های وفاداری مشتری از قبیل: امتیازدهی، معرفی مشتری جدید، برنامه های اختصاصی برای مشتریان VIP در جهت استحکام روابطشان با مشتریان هستند.
آنها در تلاشند تا با برنامه های وفادارسازی مشتری در مسیر توسعه کسب و کار گام های موفثقی را بردارند.
تحقیقات بازاریابی در نیمه اول سال ۲۰۱۷ نشان می دهد که ۸۹درصد از مشتریان با اشتیاق، تمایل به شرکت در برنامه های وفاداری برند مورد نظرشان را دارند که این یکی از بخش های مهم و موفق در فعالیت های بازاریابی کسب و کار تلقی خواهد شد.
در حقیقت باشگاه مشتریان جایی است که وفادارسازی مشتری شکل می گیرد و مشتری با تشویق و برقراری ارتباط با کسب و کار برای خریدهای بیشتر ترغیب می شود و این رفتار در طولانی مدت جزو عادت مشتریان قرار می گیرد.
باشگاه مشتریان چگونه سازمان را به توسعه و پیشرفت روند تجارت سوق می دهد؟
- ثبت اطلاعات مشتریان در قالب یک بانک اطلاعاتی جهت دسته بندی و طبقه بندی آنها
- مشخص شدن جزئیات خرید مشتریان و تعیین سلیقه آنها جهت ارائه پیشنهادات و طرح های تشویقی به آنها
- رده بندی مشتریان
- مدیریت امتیازدهی
- ارائه جوایز به مشتریان در قالب باشگاه مشتریان جهت حفظ و وفادارسازی مشتری و بهبود روند توسعه کسب و کار
- ایجاد تبلیغات فردی یا گروهی جهت جذب مشتریان جدید
- ارائه روش نوینی از بازاریابی آنلاین جهت به حداقل رساندن هزینه های تبلیغات و افزایش سودآوری سازمان
- بهبود کیفیت ارائه خدمات سازمان به مشتری
- برجسته شدن هویت و برند سازمان
چنانچه تمایل دارید از باشگاه مشتریان و برنامه های وفادارسازی مشتریان بیشتر بدانید می توانید از طریق تکمیل فرم درخواست مشاوره با ما در ارتباط باشید.
دیدگاهتان را بنویسید