چرا به باشگاه مشتریان نیاز داریم...!

 

باشگاه مشتریان کلیدی است که با ایجاد احساس ارزشمندی، مشتری را برانگیخته می کند. تا به عنوان مشتری ثابت به شما وفادار باشد و شما را انتخاب کند و در یک بحران اقتصادی، کسب و کار شما رو به یک برند تبدیل  و در عین حال مشتریان از داشتن یک تجربه نو و لذت بخش مشعوف شوند.
برنامه های وفاداری با سه هدف اصلی در کسب و کار ها شروع می شوند:
  • اول: ثبت و دسته بندی اطلاعات مشتریان بر اساس نیاز کسب و کار
  • دوم: ثبت اطلاعات مربوط به رفتار و عادات خرج کردن مشتریان و علایق آنها
  • سوم: تحلیل و ترویج وفاداری در بین مشتریان بر اساس تحلیل اطلاعات و مراقبت از آنها

وفاداری کلید بازگشت مشتری است. که با بهره گیری از بسترهای نرم افزاری و با جریان مداومی از تشویق ها، امکان دیدار مجدد و صرف پول بیشتر توسط مشتریان را برای صاحبان کسب و کار شما فراهم می کند.

در حقیقت تحلیل داده ها رفتار مشتریان را در قبال خدمات و محصولات کسب و کارها نشان می دهد. و باعث می شود تا صاحبان کسب و کار با ارائه مزایایی که هزینه های کمی دارد به یک ارتباط فعال و دو سویه با مشتریان که همان فعالیت باشگاه مشتریان است برسند.

باشگاه مشتری یک باشگاه ارتباطی از افراد یا سازمان است که به منظور ایجاد ارتباطات مستقیم و منظم بین اعضاء ایجاد می گردد.

باشگاه وفادارسازی

  • ابعاد فعالیت باشگاه مشتریان:

باشگاه مشتریان، مترادف برنامه های ارزش گرای، ایجاد وفاداری در مشتری هستند. هدف باشگاه مشتری، فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری آنها بوسیله ایجاد یک رابطه عاطفی و احساسی با آنها است.

مسلماً راضی بودن اعضای باشگاه مشتریان وابسته به عملکرد آن است. بنابراین همیشه باید باشگاه مشتریانی که شکل می گیرد با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده آینده را ترسیم کند و از نقطه نظرات اعضاء بهره ببرد.

باشگاه مشتریان پس از شکل گیری، تفاوتی بین افرادی که عضو این باشگاه هستند و دیگر مشتریان قائل می شود. حضور داوطلبانه و ایجاد حداقل های شرایط عضویت، یکی از مهمترین سیاستهای اجرای باشگاه مشتریان است.

زیرا داشتن اعضای فراوان نشانگر موفق بودن باشگاه نیست. بلکه باید اعضای باشگاه فعال، آگاه و از اینکه عضو باشگاه مشتریان هستند خوشحال باشند. 

البته پس از مدتی می توان اعضا باشگاه را نیز به دسته های مختلف تفکیک کرد تا برای اعضای فعالتر خدمات بهتری فراهم کرد.

باشگاه مشتریان همزمان با بزرگتر شدن باید دسته بندی قابل قبولی بین اعضا ایجاد کرده و خدمات را برای هر دسته تعریف نماید.

ایجاد گروه مشتریان خیلی مهم (VIP) می تواند پس از شکل گیری اولیه باشگاه مشتریان و بررسی رفتار مشتریان انجام پذیرد.

باشگاه وفادارسازی 1

در خیلی از باشگاه ها از همان ابتدا، مشتریان را به دسته های مختلفی تفکیک می کنند و برنامه و خدمات خاصی برای هر گروه در نظر می گیرند. این تفکیک معمولاً به میزان خرید مشتری و جایگاه او بر می گردد.

 

  • ایجاد باشگاهی برای سطوح مختلف مشتریان:

ایجاد اشتراک اولیه، نقره ای، طلائی و پلاتینیوم بر اساس همین نگاه شکل می گیرد.

مسلماً تفکیک مشتریان می تواند با نگاه های متفاوتی بسته به هر تجارت پایه گذاری شود. در اجرای چنین عملکردی مسلماً ما همیشه در کنار شما هستیم زیرا موفقیت شما، موفقیت ما نیز محسوب می شود.

برنامه های وفاداری ممکن است مزایایی در چند روش مختلف ارائه دهند. بسیاری از برنامه های وفاداری در باشگاه مشتریان یکسری تخفیف ویژه(مانند 10درصد) برای یک دوره زمانی (شاید یکسال شاید هم برای کل دوره کسب و کار) ارائه می دهند.

بعضی دیگر، فقط یکبار تخفیف آنهم بر اساس شرایط خاص ارائه می دهند برای مثال، یک تخفیف 20 درصدی در یکبار خرید حداقل 200 هزار تومان، برخی از شرکتها هم امتیازاتی را ارائه می دهند. که بواسطه این امتیازات مشتریان می توانند کالاهایی را بدست بیاورند که ممکن است به کسب و کار مرتبط یا بی ارتباط باشد.

در باشگاه مشتران یک شرکت حمل و نقل هوایی مشتری امتیازاتی را به هنگام خرید بلیط بدست می آورد و بعدا می تواند آنها را بعنوان پول نقد در ازای خرید بلیط یا حتی خرید محصولات دیگر پرداخت کند.

در دهه گذشته بسیاری از شرکتهای دیگر غیر هواپیمایی برنامه های وفاداری خود را با این شرکتهای هواپیمایی تلفیق نمودند و مشتری می توانست امتیازات برنده شده از طریق خرید بلیط را در خرید کارت تلفن و حتی خرید بنزین مصرف کند.

اگر مشتاق هستید تا باشگاه مشتریان کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید به شما پیشنهاد میکنم تا مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان را مطالعه یا از مشاوره های تیم فروش ما بهره مند شوید!

همین حالا؛ باشگاه مشتریان کسب و کارت رو راه اندازی کن!

محصولات ما برای راه اندازی باشگاه مشتریان

ارتباط و تعامل بیشتر با مشتریان در جهت وفادارسازی و افزایش فروش

خدمات و محصولات ما

همگام با مدیران در مسیر توسعه

اتوماسیون اداری

خودکارسازی کسب و کار

باشگاه مشتریان

فروش و وفادارسازی مشتری

راه اندازی کسب و کار

طراحی مدل درآمدی

کوچینگ کسب و کار

همراهی تا اوج موفقیت