جستجو برای:
  • خانه
  • بیوگرافی
    • درباره من
    • ارتباط با من
  • خدمات ویژه
    • مشاور کسب و کار
    • راه اندازی کسب و کار
    • کوچینگ کسب و کار
  • اتوماسیون اداری
    • نکات مهم در خرید اتوماسیون
    • مدیریت فرایند کسب و کار
    • طراحی و پیاده سازی BPMS
    • مدیریت ارتباط با مشتریان
  • باشگاه مشتریان
    • محصولات باشگاه مشتریان
      • باشگاه مشتریان اینستاگرام
      • باشگاه مشتریان کسب و کار
    • امکانات باشگاه مشتریان
    • راه اندازی باشگاه مشتریان
    • خدمات باشگاه مشتریان
    • مخاطبین باشگاه مشتریان
  • دوره های آموزشی
    • پیشاهنگان فروش
    • سفر به قلب مشتریان
    • راه اندازی باشگاه مشتریان
    • روبیک کسب و کار
    • کپسول میلیاردی
    • دوره سازمانی پیشاهنگان فروش
 
  • 09161135505
  • info@asrarian.ir
  • بلاگ
  • اینستاگرام
  • درخواست مشاوره
  • ارتباط با من
شهروز اسراریان | مشاور کسب و کار اهواز
  • خانه
  • بیوگرافی
    • درباره من
    • ارتباط با من
  • خدمات ویژه
    • مشاور کسب و کار
    • راه اندازی کسب و کار
    • کوچینگ کسب و کار
  • اتوماسیون اداری
    • نکات مهم در خرید اتوماسیون
    • مدیریت فرایند کسب و کار
    • طراحی و پیاده سازی BPMS
    • مدیریت ارتباط با مشتریان
  • باشگاه مشتریان
    • محصولات باشگاه مشتریان
      • باشگاه مشتریان اینستاگرام
      • باشگاه مشتریان کسب و کار
    • امکانات باشگاه مشتریان
    • راه اندازی باشگاه مشتریان
    • خدمات باشگاه مشتریان
    • مخاطبین باشگاه مشتریان
  • دوره های آموزشی
    • پیشاهنگان فروش
    • سفر به قلب مشتریان
    • راه اندازی باشگاه مشتریان
    • روبیک کسب و کار
    • کپسول میلیاردی
    • دوره سازمانی پیشاهنگان فروش
0
ورود / عضویت

مشتریان ناراضی چطوری ما را حذف نمی کنند!؟

9 فروردین 1401
ارسال شده توسط شهروز اسراریان
مقالات
301 بازدید
مشتریان ناراضی - شهروز اسراریان مشاور کسب و کار اهواز

حذف شما توسط مشتریان ناراضی… 

به عنوان یک مدیر کسب و کار تا بحال چه کارهایی را در کسب و کارتان انجام داده اید. که حتی مشتریان ناراضی هم به سادگی نتوانند شما رو حذف و به سراغ رقبا بروند. چون با ترک مشتریان، کسب و کار شما با کاهش فروش و در بلند مدت با دردسر مواجه خواهد شد.

پس به عنوان مدیر کسب و کار باید به این موضوع فکر کنید. که اگر امروز مشتریان ناراضی شما تصمیم بگیرند که دیگر از شما خرید نکنند چه اتفاقی باید برای آنها بیافتد؟

به زبان ساده تر؛ اگر مشتریان ناراضی شما امروز تصمیم بگیرند که دیگر از شما خرید نکنند و یا از شما خدمات نگیرند، چه چیزهایی را از دست خواهند داد.

نقش وفادارسازی مشتریان در توسعه کسب و کار

در مدیریت کسب و کار حرفه ای و آینده نگر به این صورت است که هر چقدر هزینه حذف شما برای مشتریان بالاتر برود. مشتریان به شما وفادارتر خواهند شد و شما فرصت بیشتری خواهید داشت تا رابطه‌ی خودتان را با مشتریان ناراضی بهبود و مجدد به کسب و کار برگردانید.

در اینجا منظور از حذف شدن توسط مشتریان یعنی مشتریان ناراضی به راحتی نتوانند شما را با رقبا جایگزین کنند.

 

مشتریان شاکی- شهروز اسراریان مشاور کسب و کار اهواز

 

یک سوال مهم اینجا مطرح می شود…

ما چطور می‌توانیم هزینه ی حذف شدن خودمان را برای مشتریان ناراضی بالا ببریم؟

یکی از راهکارهایی که میتوان با آن مانع از حذف شدن کسب و کارتان توسط مشتریان ناراضی شوید این است. که قیمت‌ گذاری برای مشتریان را بر اساس سابقه خرید هر مشتری محاسبه کنید.

یعنی مشتریانی که مدت زمان بیشتری با شما در ارتباط بوده اند و یا از شما خرید بیشتری داشته اند را در یک گروه مجزا قرار داده و برای این گروه یکسری خدمات یا کالاهایی با قیمت های مناسبتر فراهم کنید!

در این حالت چنانچه نارضایتی در مشتری ایجاد شود. بواسطه ارزش گذاری قیمتی که در کسب و کار برای مشتریان در نظر گرفته شده است. منجر به این می شود که مشتریان ناراضی به راحتی مجموعه را ترک نکنند و به سراغ رقبا نروند.

در اینجا این فرصت وجود خواهد داشت تا مدیر کسب و کار مجدد نظر مشتری ناراضی را جلب و به سمت کسب و کار بازگرداند.

البته در این روش نیاز است تا به یک روش اصولی و از پیش تعیین شده محاسبه قیمت ها صورت بگیرد و ممکن است. برای هر کسب و کاری هم جوابگو نباشد.

 

راهکار دوم برای شرکت های خدماتی بسیار می تواند پرکاربرد باشد.

در این روش شرکتهای خدماتی می توانند خدمات جذاب و پرکاربردی برای مشتریانشان ایجاد کنند. و با این خدمات در قالب پکیج های متنوع، مشتریان را ترغیب کنند تا با آنها قراردادهای بلند مدتی برقرار نمایند.

برای مثال: خدماتی نظیر سرویس های دوره ای یا آبدیت های رایگان، قرعه کشی و … می تواند منجر به تمدید قراردادهای یکساله و یا با مدت زمان طولانی تری شود.

همین موضوع منجر به این خواهد شد که در طی مدت زمان قرارداد چنانچه نارضایتی برای مشتری به وجود آید. مشتری ناراضی برای مذاکره و حل و فصل مشکل به کسب و کار مراجعه و براحتی اقدام به حذف کسب و کار ننماید.

 

وفادارسازی مشتریان - شهروز اسراریان مشاور کسب و کار اهواز

 

یک روش پرکاربرد برای جلوگیری از حذف توسط مشتریان ناراضی

و اما بهترین و جامع ترین روش برای جلوگیری از حذف کسب و کار توسط مشتریان ناراضی، طراحی و ایجاد برنامه‌های متنوع وفاداری است.

در این روش مشتریان بر اساس سوابق خرید و ارتباطی که با کسب و کار برقرار می کنند ارزشگذاری میشوند و به امتیازاتی دست پیدا خواهند کرد.

در این مدل، مشتریان با ارزش تر از امتیازات بیشتر برخوردار خواهند شد. امتیاز بیشتر یعنی وزن خدمات بیشتر و وزن خدمات بیشتر هم یعنی ممانعت بیشتر از خروج و حذف مشتریان ناراضی در کسب و کار

چرا در این روش مشتریان ناراضی به سختی کسب و کار را ترک و به سراغ رقبا می روند؟

مشتریان در این حالت چون دارای امتیازات ویژه ای شده اند دیگر ریسک از دست دادن امتیازاتشان را به راحتی نمیپذیرند.

این مشتریان ترجیح می دهند که برای حفظ امتیازات خودشان با شما وارد مذاکره شوند و شما فرصتی خواهی داشت تا مجدد نظر مشتریان ناراضی را جلب نمایید.

چطور از این روش در کسب و کارمان استفاده کنیم؟

اگر به دنبال ایجاد همچین برنامه ای برای وفادارسازی مشتریان در کسب و کارتان هستید. ما به شما راه اندازی باشگاه مشتریان را پیشنهاد می کنیم. باشگاهی که این امکان را برای شما فراهم می کند. تا مشتریان را بر اساس سوابق خرید، مبلغ خرید، تعداد دفعات خرید، تعداد دفعات مراجعه، معرفی مشتریان، قدمت، سابقه هر مشتری و خیلی سناریوهای جذاب دیگر دسته بندی کنید.

بر اساس این دسته بندی هر مشتری، امتیازاتی را دریافت و براساس این امتیازات خدمات متمایزی که از قبل برنامه ریزی شده دریافت خواهد کرد.

از خدمات متمایزی که مشتریان می توانند از این طریق به دست بیاورند می توان به موارد زیر ذکر کرد:

  • دریافت اعتبار خرید هدیه
  • شارژ کیف پول مجازی با اعتبار مدت دار
  • شرکت در قرعه کشی های دوره ای
  • دریافت هدیه بر اساس امتیازات جمع آوری شده
  • و خیلی از برنامه های جذاب دیگر

که این برنامه ها می توانند کسب و کار شما را از رقبا متمایز و منجر به کاهش نرخ حذف مشتریان و در نهایت بقای کسب و کار شما شود.

در صورتی که با خواندن این مقاله تمایل به کسب اطلاعات بیشتر پیرامون راه اندازی باشگاه مشتریان داشتید. پیشنهاد میکنم که حتما مقاله اهمیت وفادارسازی مشتریان در کسب و کار را مطالعه کنید.

چنانچه تمایل به استقرار باشگاه مشتریان و برنامه های وفاداری در کسب و کارتان داشتید. می توانید از طریق تکمیل فرم درخواست مشاوره با ما در ارتباط باشید و از مشاوره های ما بهره مند شوید.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: ahvaz business meetingLOYALTY CARDآموزش بازاریابی و تبلیغاتآموزش باشگاه مشتریانآموزش تکنیک های فروشآموزش کارشناس فروشآموزش کارشناس فروش اهوازافزایش فروشباشگاه وفادارسازی مشتریانبرنامه های وفادارسازی مشتریانبهترین مشاور کسب و کار اهوازبیزینس میتینگ اهوازتجربه مشتریراه اندازی باشگاه مشتریانراه اندازی تیم فروشکارت وفاداریکوچینگ کسب و کارمتخصص فروشمدیریت ارتباط با مشتریان اهوازمدیریت نوین کسب و کارمشاور کسب و کار اهوازمشاور مدیریت کسب و کار اهوازمشتری مشعوفمشتریان ناراضیمشتریان وفادارنرم افزار باشگاه مشتریانوفادار سازی مشتری
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

بازاریابی با اتوماسیون - شهروز اسراریان مدرس و مشاور کسب و کار

بازاریابی با اتوماسیون چطور به فروش کمک می کند!؟

اتوماسیون چطوری در ارسال اطلاعات و بازاریابی به ما کمک میکند؟ارسال اطلاعات و بازاریابی با...
سیستم مدیریت فرایند کسب و کار BPMS - شهروز اسراریان مشاور کسب و کار

از سیستم مدیریت فرایند BPMS چه میدانید!؟

تقریباً هر کسی در کسب و کار می تواند اتوماسیون هایی را طراحی و اجرا...
5 سوال مهم در انتخاب اتوماسیون - شهروز اسراریان مشاور کسب و کار

5 سوال کاربردی و مهم در انتخاب اتوماسیون!؟

۵ سوال کاربردی در هنگام مشاوره انتخاب اتوماسیون اداری   هنگام انتخاب اتوماسیون اداری این...
افزایش حقوق - شهروز اسراریان مشاور کسب و کار اهواز

افزایش حقوق کارمندان؛ چالش یا فرصت!

افزایش حقوق حدود 60 درصدی برای سال 1401 تصویب شد. نمی دانم برای افزایش حقوق...
تجربه شگفت انگیز مشتری - شهروز اسراریان مشاور کسب و کار اهواز

راهکار ایجاد یک تجربه شگفت انگیز در مشتری!

چطوری یک تجربه شگفت انگیز را در مشتریان ایجاد کنیم! به طور کلی منظور از...
7دلیل مهم برای راه اندازی باشگاه مشتریان - شهروز اسراریان بیزینس کوچ کسب و کار اهواز

هفت دلیل مهم برای راه اندازی باشگاه مشتریان

هفت دلیل مهم برای راه اندازی باشگاه مشتریان   در مقاله ی زیر می خواهم...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • مقالات
  • ویدئو
دوره مجازی سفر به قلب مشتری - مدرس شهروز اسراریان
نوشته‌های تازه
  • بازاریابی با اتوماسیون چطور به فروش کمک می کند!؟
  • از سیستم مدیریت فرایند BPMS چه میدانید!؟
  • 5 سوال کاربردی و مهم در انتخاب اتوماسیون!؟
  • اینجوری سبد خرید مشتری بزرگ میشه…!
  • راز درآمد بیشتر از هر مشتری!
ارتباط با من
  • اهواز . کیان آباد . بین خیابان 4و5 شرقی . جنب کافه تترا . پلاک25 . مجتمع آریانا . طبقه4 . واحد8​
  • 09161135505
  • info@asrarian.ir
فهرست سفارشی
  • مشاور کسب و کار
  • اتوماسیون اداری
  • راه اندازی کسب و کار
  • دوره سازمانی پیشاهنگان فروش
  • کوچینگ کسب و کار
  • باشگاه مشتریان کسب و کار
  • درباره من
  • باشگاه مشتریان اینستاگرام
  • ارتباط با من
  • فرم درخواست مشاوره

logo-samandehi

تمامی حقوق این وب سایت برای شهروز اسراریان محفوظ می باشد.
ورود ×
کد تایید
لطفاً کد تأیید ارسال شده را تایپ کنید
ثبت
ورود با کد یکبارمصرف
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:120)
آیا حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:120)
برگشت به ورود
  • (+98) ایران

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت