جستجو برای:
  • خانه
  • بیوگرافی
    • درباره من
    • ارتباط با من
  • خدمات ویژه
    • مشاور کسب و کار
    • راه اندازی کسب و کار
    • کوچینگ کسب و کار
  • اتوماسیون اداری
    • نکات مهم در خرید اتوماسیون
    • مدیریت فرایند کسب و کار
    • طراحی و پیاده سازی BPMS
    • مدیریت ارتباط با مشتریان
  • باشگاه مشتریان
    • محصولات باشگاه مشتریان
      • باشگاه مشتریان اینستاگرام
      • باشگاه مشتریان کسب و کار
    • امکانات باشگاه مشتریان
    • راه اندازی باشگاه مشتریان
    • خدمات باشگاه مشتریان
    • مخاطبین باشگاه مشتریان
  • دوره های آموزشی
    • پیشاهنگان فروش
    • سفر به قلب مشتریان
    • راه اندازی باشگاه مشتریان
    • روبیک کسب و کار
    • کپسول میلیاردی
    • دوره سازمانی پیشاهنگان فروش
 
  • 09161135505
  • info@asrarian.ir
  • بلاگ
  • اینستاگرام
  • درخواست مشاوره
  • ارتباط با من
شهروز اسراریان | مشاور کسب و کار اهواز
  • خانه
  • بیوگرافی
    • درباره من
    • ارتباط با من
  • خدمات ویژه
    • مشاور کسب و کار
    • راه اندازی کسب و کار
    • کوچینگ کسب و کار
  • اتوماسیون اداری
    • نکات مهم در خرید اتوماسیون
    • مدیریت فرایند کسب و کار
    • طراحی و پیاده سازی BPMS
    • مدیریت ارتباط با مشتریان
  • باشگاه مشتریان
    • محصولات باشگاه مشتریان
      • باشگاه مشتریان اینستاگرام
      • باشگاه مشتریان کسب و کار
    • امکانات باشگاه مشتریان
    • راه اندازی باشگاه مشتریان
    • خدمات باشگاه مشتریان
    • مخاطبین باشگاه مشتریان
  • دوره های آموزشی
    • پیشاهنگان فروش
    • سفر به قلب مشتریان
    • راه اندازی باشگاه مشتریان
    • روبیک کسب و کار
    • کپسول میلیاردی
    • دوره سازمانی پیشاهنگان فروش
0
ورود / عضویت

 اهمیت باشگاه مشتریان

4 آبان 1400
ارسال شده توسط شهروز اسراریان
مقالات
387 بازدید
باشگاه مشتریان کسب و کار چیست؟

اهمیت باشگاه مشتریان

در سالهای اخیر رقابت بر سر جذب و حفظ مشتریان به توسعه استراتژی های بازاریابی رابطه ای منجر شده است. شرکتهای در حال توسعه، آمیزه ای از ابزارهای بازاریابی رابطه ای، برای جذب و حفظ مشتریان سودآور است. که اهمیت باشگاه مشتریان در اینجا نمایان می شود.

یکی از این ابزارها، باشگاه مشتری است. بر اساس مفهوم بازاریابی رابطه ای، تمرکز اصلی بر روی جذب مشتریان جدید نیست. بلکه بر روی گسترش روابط با مشتریان فعلی می باشد.

اهمیت باشگاه مشتریان و چرایی آن؟

باشگاه مشتریان به عنوان یک واحد برقرار کننده ارتباطات با افراد یا سازمانها تعریف می شود، که به وسیله یک سازمان و به منظور ایجاد ارتباطات مستقیم و منظم بین این اعضا ایجاد می شود. هدف باشگاه مشتری، فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری آنها به وسیله ایجاد یک رابطه عاطفی با آنها است.

این موضوع در ادبیات بازاریابی به طور کامل مورد قبول واقع شده که مشتریان بلند مدت نسبت به مشتریان موقتی سودآورتر هستند. اهمیت باشگاه مشتریان هم بر اساس این منطق تأسیس می شوند. هر اندازه مشتری وفادارتر باشد و هر چه بیشتر حفظ شود، او فروش و سود بیشتری را ایجاد می کند.

برنامه هایی که باشگاه های مشتری اجرا می کنند، آن است که به تمامی خریداران بدون اینکه بین آنها تمایزی قایل شوند، پاداش های یکسانی را ارائه می دهند، حتی برای آنهایی که رفتارهای غیر وفادارانه ای دارند.
باشگاههای مشتری را می توان به عنوان یکی از انواع فعالیتهای بازاریابی رابطه ای نگاه کرد.
به بازاریابی رابطه ای در نخستین مراحل مطرح شدن خود به عنوان ابزاری برای حفظ مشتریان نگاه می شود.

اثرات حفظ کنندگی یک باشگاه مشتریان

شرکتهای امروزی خود را بیشتر در موقعیتی می یابند که در آن باید سیستم های مدیریت، حفظ مشتری تخصصی را ایجاد کنند.

دو دلیل عمده از اهمیت باشگاه مشتریان وجود دارد: از یک سو، هزینه های به دست آوردن مشتریان جدید در بازارهای شدیداً رقابتی و از سوی دیگر سودآوری یک مشتری خاص در دوره زمانی ارتباط با کسب وکار
باشگاه های مشتری، از جمله ابزارهای جامع استراتژیک هستند که شرکتها می توانند برای حفظ کردن مشتری از آنها استفاده کنند.

یکی از اهداف نهایی و اصلی شرکتها از تأسیس باشگاه مشتریان عبارت است از بهبود سودآوری کلی عملیاتی به وسیله حفظ مشتریان

چنین تصور می شود که اثر حفظ کننده از راه های زیر حاصل می شود:
1- اثر تعامل با مشتری
2- اثر دانش درباره مشتری
3- اثر منافع مشتری

هدف اصلی باشگاههای مشتری، افزایش دانش سازمان درباره مشتری است. از زمانی که مشتری در باشگاه ثبت نام می کند، به دنبال هر تماسی که با او برقرار می شود، سازمان اطلاعات مفصلی در مورد موقعیت شخصی اعضاء، علایق و ساختار تقاضای آنها دریافت می کند.
تعامل مشتری برای عضویت در باشگاه به این امر بستگی دارد که آیا باشگاه مزایای متمایزی به او ارائه می دهد یا نه

موفقیـت کلی و اهمیت یک باشگاه مشتری به چند چیز بستگی دارد:

  •  تعهد سازمانی که برنامه تأسیس باشگاه را پشتیبان مالی می کند.
  • طرح ریزی و اجرای مراحل مختلف برنامه تأسیس باشگاه
  • اجرای برنامه طرح ریزی شده به وسیله کارکنان بازاریابی و عملیاتی شرکت باید ساده باشد.
  • درک اینکه چگونه اعضای باشگاه / مشتریان از منافع باشگاه بهره مند می شوند باید برای آنها آسان باشد.
  • باشگاه باید پاداشهایی را ارائه دهد که باعث افزایش در جذب و حفظ مشتریان شود.


اهداف اصلی و اهمیت باشگاه مشتریان و یک برنامه بازاریابی ایجاد وفاداری عبارتند از:

1- ایجاد افزایش های قابل اندازه گیری در فروش و سود
2- افزایش فراوانی دفعات مراجعه یا استفاده به وسیله اعضا و مشتریان
3- حفظ تعداد بیشتری از مشتریان و جلوگیری از روی گردان شدن مشتریان به سمت رقبا به وسیله ارائه مشوق هایی برای ایجاد وفاداری در آنها
4- کاهش اتکا به ابزارهای بازاریابی مثل رسانه های جمعی، به وسیله انجام دادن اقدامات زیر:
* ارائه محصولات یا ارسال پیامها بر اساس تاریخچه واقعی و حقیقی استفاده از آنها
* استفاده از اطلاعات گردآوری شده در پایگاه اطلاعاتی به منظور مورد هدف قرار دادن مشتریان احتمالی اصلی
در این دو مورد، پایگاه اطلاعاتی، هم برای ذخیره اطلاعاتی که داریم… و هم برای جست و جوی اطلاعات جدید، مورد استفاده قرار می گیرد.

این اهمیت باشگاه مشتریان است که با انجام وظایف خود می تواند به سادگی به اهداف مربوط به حفظ مشتری خود برسد. در حالی که شرکتها به تدریج به سمت بازاریابی یک به یک حرکت می کنند، غافل از اهمیت باشگاه مشتریان که می تواند باعث شکست سازمان شود.
ایجاد یک باشگاه مشتری اثربخش کار مشکلی است. راه درست را انتخاب کنید، یک باشگاه مشتری می تواند نقش مهمی در موفقیت شما در آینده ایفا کند.

این مواردی بودند که اهمیت باشگاه مشتریان در کسب و کارها رو صد چندان می کند.

به شما پیشنهاد میکنم که حتما در مورد راه اندازی باشگاه مشتریان بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری:
برچسب ها: ahvaz business meetingآموزش تیم فروشآموزش کارشناس فروشآموزش مدیریت کسب و کار اهوازآموزش مشاوره کسب و کار اهوازآموزش وفادارسازی مشتریارتباط با مشتریاصول و تکنیک‌های فروشافزایش فروشباشگاه مشتریانبرندینگ اهوازبهترین مشاور کسب و کار اهوازبیزینس کوچینگ اهوازبیزینس میتینگ اهوازتوسعه کسب و کار اهوازدیجیتال مارکتینگ اهوازراه اندازی باشگاه مشتریان اهوازراه اندازی کسب و کار آنلاین اهوازسیستم سازی در کسب و کارشعف مشتریمدرس کسب و کار اهوازمشاور کسب و کار اهوازمشاوره تبلیغات و بازاریابی اهوازمشاوره حضوری اهوازمهارت های فروش و بازاریابیمهندسی فروش اهوازوفادارسازی مشتری
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

بازاریابی با اتوماسیون - شهروز اسراریان مدرس و مشاور کسب و کار

بازاریابی با اتوماسیون چطور به فروش کمک می کند!؟

اتوماسیون چطوری در ارسال اطلاعات و بازاریابی به ما کمک میکند؟ارسال اطلاعات و بازاریابی با...
سیستم مدیریت فرایند کسب و کار BPMS - شهروز اسراریان مشاور کسب و کار

از سیستم مدیریت فرایند BPMS چه میدانید!؟

تقریباً هر کسی در کسب و کار می تواند اتوماسیون هایی را طراحی و اجرا...
5 سوال مهم در انتخاب اتوماسیون - شهروز اسراریان مشاور کسب و کار

5 سوال کاربردی و مهم در انتخاب اتوماسیون!؟

۵ سوال کاربردی در هنگام مشاوره انتخاب اتوماسیون اداری   هنگام انتخاب اتوماسیون اداری این...
مشتریان ناراضی - شهروز اسراریان مشاور کسب و کار اهواز

مشتریان ناراضی چطوری ما را حذف نمی کنند!؟

حذف شما توسط مشتریان ناراضی...  به عنوان یک مدیر کسب و کار تا بحال چه...
افزایش حقوق - شهروز اسراریان مشاور کسب و کار اهواز

افزایش حقوق کارمندان؛ چالش یا فرصت!

افزایش حقوق حدود 60 درصدی برای سال 1401 تصویب شد. نمی دانم برای افزایش حقوق...
تجربه شگفت انگیز مشتری - شهروز اسراریان مشاور کسب و کار اهواز

راهکار ایجاد یک تجربه شگفت انگیز در مشتری!

چطوری یک تجربه شگفت انگیز را در مشتریان ایجاد کنیم! به طور کلی منظور از...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • مقالات
  • ویدئو
دوره مجازی سفر به قلب مشتری - مدرس شهروز اسراریان
نوشته‌های تازه
  • بازاریابی با اتوماسیون چطور به فروش کمک می کند!؟
  • از سیستم مدیریت فرایند BPMS چه میدانید!؟
  • 5 سوال کاربردی و مهم در انتخاب اتوماسیون!؟
  • اینجوری سبد خرید مشتری بزرگ میشه…!
  • راز درآمد بیشتر از هر مشتری!
ارتباط با من
  • اهواز . کیان آباد . بین خیابان 4و5 شرقی . جنب کافه تترا . پلاک25 . مجتمع آریانا . طبقه4 . واحد8​
  • 09161135505
  • info@asrarian.ir
فهرست سفارشی
  • مشاور کسب و کار
  • اتوماسیون اداری
  • راه اندازی کسب و کار
  • دوره سازمانی پیشاهنگان فروش
  • کوچینگ کسب و کار
  • باشگاه مشتریان کسب و کار
  • درباره من
  • باشگاه مشتریان اینستاگرام
  • ارتباط با من
  • فرم درخواست مشاوره

logo-samandehi

تمامی حقوق این وب سایت برای شهروز اسراریان محفوظ می باشد.
ورود ×
کد تایید
لطفاً کد تأیید ارسال شده را تایپ کنید
ثبت
ورود با کد یکبارمصرف
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:120)
آیا حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:120)
برگشت به ورود
  • (+98) ایران

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت